kimenmyrte.reismee.nl

Fun @ Fraser & Wicked Whitsundays!!

Een aantal weken en een aantal vette trips later is het weer tijd voor een update! De laatste was vanuit Cooroy, waar we in totaal een heerlijke week zijn verbleven bij de familie Rykenberg. We zijn super verwend met heerlijke etentjes, schone en warme handdoeken, mooie autotochtjes door de omgeving, gezellige gesprekken, relaxte momenten in de jaccuzi en ga zo maar door! Ook hebben we vanuit Cooroy een bezoekje gebracht aan de Australian Zoo, waarschijnlijk het meest bekend door Steve Irwin. We hadden hoge verwachtingen na het zien van de tientallen billboards langs de weg, maar moeten conluderen dat deze Zoo haar grote beloftes niet waarmaakt. De show in het ‘Crocoseum' was allesbehalve spectaculair the noemen: er werd een krokodil gevoerd en dat was het eigenlijk wel... De rest van het park was zeker mooi aangelegd, maar op elke hoek werd het beeld verstoord door een foto van een grijnzende Steve Irwin, omringd door slogans als ‘Crikey!'. Ook dochterje Bindi wordt flink uitgebuit: in de vele souvenir shops kun je kleine action figures van deze krokodillenprinses kopen. Even op het buikje drukken en je hoort haar kermen: ‘Crocs rule!'. Veel te commercieel dus, de Australian Zoo.

Dat weekend was ons reunie weekend met een aantal vrienden uit Nieuw-Zeeland! In Noosa hebben we eerst Gareth getroffen en met hem een avondje bijgekletst, gepooled en biertjes gedronken. Na een wandeling door Noosa's National Park hebben we de bus gepakt naar Rainbow Beach, en daar troffen we Andy en Tina! Super leuk om weer met zn allen bij te kletsen en een drankje te drinken! De volgende dag ging onze bus alweer door naar Hervey Bay, vanuit waar we onze trip naar Fraser Island zouden maken.

‘s Ochtends vroeg moesten we allemaal verzamelen in de tv room van ons hostel, en kregen we een videoband te zien met uitgebreide instructies over wat wel en niet te doen op Fraser Island: geen vuilnis achterlaten, niet op bepaalde wegen komen, en niet te dichtbij de dingo's (wilde honden) komen. We werden in groepen van 8 personen verdeeld, en moesten in een nabije garage onze kampeerspullen ophalen. Daarna hadden we 20 minuten om voor 3 dagen boodschappen te doen, en zonder duidelijk plan en coordinatie van tevoren was dat een nogal hectsiche bedoeling... Om onverklaarbare redenen heeft onze groep het voor elkaar gekregen om per persoon het dubbele uit te geven aan boodschappen, dan wat andere groepen hadden gespendeerd. Laten we het zo zeggen: we hebben geen honger geleden...

Goed, na een wat gestresst begin omdat de ferry toch echt niet op ons zou wachten, stonden we een uur later goed en wel op een parkeerplaats op Fraser Island. Ons hostel had 5 auto's, en het was de bedoeling dat al deze groepen bij elkaar zouden blijven. Zo gezegd zo gedaan: we reden in een colonne de eerste zanderige hobbelwegen op terwijl de baggage af en toe door de auto vloog. Onze auto was de laatste in de rij en wij waren vast van plan om ons aan de itinerary te houden. Toen wij de 4 auto's voor ons de verkeerde weg in zagen slaan besloten wij de juiste weg te volgen, en zo kwam het dat wij een uur na aankomst op Fraser de rest van de groep al kwijt waren... Nou was dat op zich niet zo'n groot probleem, want met ons 8en konden we het ook best leuk hebben, maar het bleek dat andere auto's toch wel van pas konden komen op momenten dat we vast kwamen te zitten in de zanderige paden. De eerste middag, na een verregende lunch, bleef onze auto vastzitten in het zand, en ondanks verwoedde pogingen om de auto uit te graven was er geen beweging in te krijgen. Gelukkig reed niet elke auto zwaaiend voorbij, en zijn we uiteindelijk los getrokken door twee aardige locals.

Die avond hebben we provisorisch onze tenten op moeten zetten want onze tenten waren niet waterdicht, en we hadden geen touw om het zeil op te hangen. Om onze bbq worsten tegen de regen te beschermen hebben we de gril onder een tafel gezet, en zijn zelf in regenkleding eromheen gaan staan en zijn begonnen de liters Goon die we in hadden geslagen maar naar binnen te gooien. Al met al een ontzettend gezellige en leerzame avond gehad met het drankspel: ‘I have never' en het zingen van Walt Disney liedjes en Backstreet Boys in onze overvolle auto. Dat we het beste wel onze afwas hadden kunnen doen bleek de volgende ochtend. Dingo's waren in onze potten en pannen bak gaan graven en waren ervandoor gegaan met onze vuile borden. De ochtend begon dus met een speurtocht naar messen en vorken die verspreid lagen door de duinen naast onze kampeerplaats.

Een andere nadelige bijkomstigheid was dat het de hele nacht echt geen moment droog was geweest, dus alles was doorweekt en vies bij het inpakken. We stonden allemaal een beetje hulpeloos voor ons uit te kijken, terwijl we de twee mannen de auto in lieten pakken. Die dag werd het langzaamaan gelukkig beter, en konden we het Maheno Shipwreck en Indian Head in redelijk weer bezichtigen. We hebben op tijd ons kamp opgezet zodat de spullen enigszins konden drogen, en hebben een heerlijke pasta maaltijd weten te bereiden. Ook deze avond stonden spelletjes en Goon op het programma, en hebben we onszelf warm gehouden door onze gaspit leeg te stoken.

De laatste dag op Fraser was gelukkig stukken beter qua weer en die hebben we doorgebracht aan Lake Wabby en Lake McKenzie. Vooral Lake McKenzie was adembenemend mooi: wit strand en helderblauw water! Kim's onderwatercamera kwam weer van pas, en we hebben allemaal lekker een paar uurtjes van de zon kunnen genieten voor het weer tijd was om terug te keren naar het vaste land! Na Fraser hebben we nog 3 dagen in Hervey Bay doorgebracht, waar Andy en Tina ons weer op kwamen zoeken. Lange wandelingen op het strand gemaakt, heerlijk gekookt, vele kaartspelletjes gedaan, en de nieuwste Dan Brown verfilming gezien. Heerlijk relaxt weekend!

Vanuit Hervey Bay vertrok onze nachtbus naar Airlie Beach: starting point voor de Whitsunday Islands! Hier zouden we een zeiltocht maken van 2 dagen en 2 nachten op een boot met zo'n 20 andere mensen. ‘Wings 2' was voor een backpackers boot redelijk luxe, en heeft schijnbaar prijzen gewonnen voor het eten dat werd geserveerd. Dat kunnen we beamen! We hebben werkelijk voortreffelijk gegeten in die 2 dagen, en vragen ons nog steeds serieus af hoe het kan dat zulke heerlijke maaltijden worden bereid in zo'n klein keukentje. Maargoed, het eten terzijde, de trip was werkelijk formidabel! We hebben heel erg mazzel gehad met het weer, dus dat was al een enorme meevaller, en verder hebben we weer een vette activiteit die we aan ons lijstje kunnen toevoegen: scuba diven!! We waren in eerste instantie niet van plan om dit te gaan doen, maar werden toch enthousiast gemaakt door de crew en zijn uiteindelijk gezwicht en hebben twee duiken van ruim een halfuur gemaakt! Fantastisch!!! Echt, we vonden het zo bijzonder om tussen dat koraal en die vissen door te zwemmen, echt net alsof je in een andere wereld zit en alles om je heen verder vergeet. Heel erg blij dat we dat hebben gedaan dus, en we hebben nog een scuba dive in het vooruitzicht in Cairns! Ook op het snorkelen zijn we verliefd geworden! Zo super gaaf om tussen al die kleurrijke visjes te dobberen die zo dichtbij komen dat je ze aan kunt raken! And we were finding nemo!!

Laughing
(zie foto's...) Verder weten we inmiddels wat het mooiste is wat we tot nu toe hebben gezien in Oz: Whitehaven Beach! Echt, te paradijselijk voor woorden... Het zand lijkt net poedersuiker en het water is ongelofelijk helder. Het was er verlaten dus we hadden dit strand, dat geldt als het op 1 na mooiste ter wereld, zo'n beetje voor onszelf. Echt zooo bijzonder! We hebben zelf natuurlijk een shitload aan foto's gemaakt die we snel zullen posten, maar de groups- en trucage foto's die zijn gemaakt door de organisatie volgen ook snel!

Na 2 heerlijke dagen en 2 best wel redelijke nachten (slapen op een dobberende boot terwijl je het water naast je hoofd hoort klotsen is toch best een uitdaging voor onze magen...) moesten we veel te vroeg weer aan wal. We hadden het liefst nog een week doorgebracht op Wings 2, maar helaas. Wel hebben we in Airlie Beach nog een aantal hele leuke dagen gehad, niet in het minst omdat we wederom met oude bekenden konden meeten. Olle, onze allereerste buddy in NZ was in Airlie, en Sam & Sarah, twee Stray vriendinnen waren er ook. Super leuk om nog meer bekende gezichten te zien dus, en Airlie Beach is de ideale plek om een paar dagen even rond te hangen, bij te kletsen, en ons nieuwe favoriete drankje te drinken: Snakebites!

Inmiddels zitten we op Magnetic Island waar we nog meer willen gaan snorkelen. We hebben het goed te pakken...

Wink
Het is hier heerlijk rustig en de omgeving is super mooi, dus nog lekker even genieten van onze laatste dagen in Australie!

Toedeledoki!!!

Spin en Smyrt

wiekske

Lieverds!
Zie weer groen van jaloezie.. is ook niet zo moeilijk bij jullie verhalen ;)
Toch raar om te lezen dat het kan regenen in australie ;) Maar ben blij te lezen dat jullie genoeg fantasie hebben om de worstjes droog te houden...

Hier is er niet veel bijzonders, same same as always... Ben vrijdag naar Square culinair geweest (vervanger van eindhoven culinair) en was zeeeeer geslaagd! Goeie vervanging! En vandaag is er een gratis feestje op het lichtplein, dus daar ook maar is even kijken.
Hier beginth et nu ook een beetje zomer te worden. Lekker weer, veel zon, dus genieten en veel barbies (om maar even in australische termen te praten ;) ).

Lieverds, geniet van da laatste daagjes austrlia en ben benieuwd naar de verhalen vanaf de volgende bestemming!

Bye bye Kusss

Snoc

Aloha ladies! Wauw, wat een prachtig strand & omgeving! Althans op de laatste foto's.. tegenovergestelde van de 'stormy' pictures daarvoor ;}. Jullie zien er weer stralend uit! Have fun!

Liefs & een kus

Paula

Haaii Dames!
Het klinkt weer goed allemaal, jammer van het regenachtige weer en die natte tenten, bah dan is kamperen echt niet fijn.. Dat drankje snakebites klinkt erg interessant (naja vooral erg giftig & chemisch), wat houdt het in?
En jaaa duiken is echt de bomb, ik vermoed dat het bij jullie iets tropischer is dan waar vati, rups en ik toen hebben gedoken, dus ben jaloers!
Wij gaan zo naar Deutschland naar jarige oma, ik hoorde dat het bereik van jullie mobiel niet zo best is maar ik probeer morgen in elk geval te bellen!
Dikke kus voor allebei

Anouk

Hey ladies!

Wat een jaloersmakend verhaal! Jullie hebben het wel echt goed voor elkaar. Ik wil ook een strand met zand als poedersuiker! Maar goed, hier begint het ook weer een beetje zomer te worden, dus daar genieten we dan maar van he. :) Heel erg veel plezier nog met jullie avonturen en ik ga lekker al aftellen, ookal vinden jullie dat waarschijnlijk helemaal niet leuk haha.

Liefs,

Gosefina

Bikkelhard, kamperen in de regen! Verder wederom een prachtig verhaal met hele mooie foto's! Xx

Ruben

Wat zijn die foto's mooi zeg! super cool dat KIm zo'n onderwater camera heeft. daar profiteren jullie nu (en straks op het great barrier rif) echt van. ga vooral zo door! as usual ben ik weer ontzettend jaloers als ik jullie prachtige verhalen lees.

Geniet beide nog van de laatste weekjes...

Dikke x Ruben

Annette

Ook ik ben een beetje jaloers hoor! Hele leuke foto's, ziet er allemaal super uit! x

Dagmar

Veel fun gehad @ Fraser-verhaal. Bedankt voor de update.
Maar wat gebeurde er nou met die 4 auto's voor jullie? Er blijven vraagtekens. We hebben het daar nog over. Wellicht bij een snakebite! Dit kennen we namelijk uit Dublin, iets met bier en cider en het was redelijk lekker.

Heel veel liefs uit een zomers Eindhoven!

Dagmar

Rob

Hi!

zijn inderdaad hele mooie fotos en de creativiteit neemt toe naarmate de reis vordert. Ik was al aan het zoeken naar een foto met de toren van Pisa, maar die ligt natuurlijk niet in Oz. Jullie worden overigens echt outdoor fanaten, niet achter jullie gezocht. Er zijn in dat opzicht nog voldoende uitdagingen - ik krijg dadelijk te horen of mijn oude bekende Joost uit Helmond (wie kent hem niet na mijn Manaslu avontuur) vandaag op de top van de Cho Oyu heeft gestaan, 8201 meter hoog. Misschien een suggestie voor volgend jaar voor jullie.

Liefs,

Papa (voor Kim) & Rob (voor Myrte)

Mojo

Ladies,

Heerlijke verhalen en prachtige foto's! Ondanks dat slechte weer zie ik toch alleen maar zonnige kopjes, mogen wij die verregende tenten niet zien ;-)?

Vogeltje, had je mijn voicemail nog gehoord? Had geprobeerd je te bellen maar er nam niemand op. Volgende keer zal ik eerst even smsen want dit was ook wel erg last minute.

Veel plezier nog met zijn tweetjes!

Tot snel!
xx