kimenmyrte.reismee.nl

Ruige Roadtrips & Tropische Tijden!

Ook al zijn we inmiddels alweer bijna drie weken op Nederlandse bodem en hebben we de meesten van jullie allang weer live gezien en gesproken, toch nog een laatste update voor de volledigheid van ons verslag!

Na 2 heerlijke dagen op Magnetic Island, waar we hebben genoten tijdens de Forts Walk, hebben we de bus genomen naar Cairns. Daar hebben we Sam en Sarah weer getroffen en hebben samen met hun en twee Engelse vrienden een auto gehuurd voor een kleine week. Naast het verkennen van de stranden in de omgeving van Cairns, hebben we een roadtrip gemaakt naar Cape Tribulation. Op de weg daarnaartoe hebben we stops gemaakt bij het mooie Mossman Gorge en crocs gespot op de Daintree River. Toegegeven, heel spannend was dit niet want de crocs lagen tamelijk lam te wezen op de kant, maar toch bijzonder om deze grote roofdieren van zo dichtbij te kunnen bekijken!

Ons hostel in Cape Tribulation lag midden in een regenwoud wat direct aan een prachtig afgelegen strand lag. Nadeel aan deze locatie is dat je heel wat tropisch 'ongedierte' om je heen krijgt, met name de GIGANTISCHE spinnen die lekker lagen te relaxen in hun web boven de ingang van ons hutje... Ja, avontuurlijk was het wel!

Wink
In Cape Trib hebben we verder twee dagen heerlijk gerelaxt, de omgeving verkend, lekker gekookt met zijn 6-en en onder het genot van een drankje wat spelletjes gespeeld.

Na deze roadtrip waren we terug in Cairns, waar we nog een aantal dagen met bovenstaande groep hebben opgetrokken. Veel gegeten in de Irish Pub waar de snakebites rijkelijk vloeiden en de steaks naar verhouding te nassen waren

Tongue out
Ook Cairns bleek weer een uitstekende plek om 'oude' bekenden te treffen, wat we veelvuldig hebben gedaan in het bruisende nachtleven. Ook moesten in Cairns natuurlijk de laatste OZ souvenirs worden ingeslagen en zijn we wederom druk gaan snorkelen en duiken tijdens onze Reefscruise op het Great Barrier Reef. Op de cruise hebben we tevens een super leuk ouder koppel leren kennen, dat al zeven jaar de wereld rond zeilt. Toen zij ons aanboden om op hun luxe jacht een borreltje te komen drinken die week, hebben wij die kans dan natuurlijk ook met beide handen aangegrepen!
Cool

En toen was het helaas na ruim twee maanden: bye bye Ozzie!!

Voor 1 nachtje terug naar ons geliefde Nieuw Zeeland, waar we veel te pittig Thais hebben gegeten en op moesten passen op de verwaarloosde koter van onze ranzige hostelbaas.

Op zaterdagmiddag vlogen we naar Rarotonga, waar we op vrijdagavond aankwamen. Voor ons beiden de eerste keer dat we de datumgrens overvlogen, erg apart! De eerste indrukken van de Cook eilanden waren redelijk gemengd. We werden vriendelijk toegezongen door een lokale opa met bloemenkrans die op zijn Ukulele stond te pingelen, maar het tropische weer viel wat tegen aangezien het regende. Het busje van ons hostel viel bijna uit elkaar van ellende en chauffeuse Kitty leek niet al te happy dat ze om elf uur 's avonds toeristen rond moest gaan brengen. De beachbungalow die wij hadden geboekt bleek een geen cosy hutje op het strand te zijn, maar een met tl-buizen verlichtte kamer en er was op 1 Ierse jongen na geen levend wezen in het hele hostel te vinden. Na de lange vlucht hadden we wel zin in een Pina Colada, maar toen we vroegen waar de bar was kregen we als antwoord: 'Oh, there isn't a bar'...

Gelukkig bleek deze kleine deceptie maar van korte duur, want de rest van de week hebben we echt een super tijd gehad in ons hostel! Ontzettend leuke mensen (die op de avond dat we aankwamen allemaal aan het barhoppen waren...) prettige sfeer, direct aan een strand met palmbomen, verse cocosnoten, helderblauw water en ga zo maar door. We hebben in die week dan ook vooral genoten van het landschap, van de prachtige stranden, de azuurblauwe zee en de locale sfeer. We hebben de plaatselijke markt bezocht, hebben een kerkdienst bijgewoond hebben van culturele dansen genoten op de 'Cultural Night' en hebben een poging tot bergbeklimmen gedaan in de binnenlanden van Raro. Deze was echter zo glibberig dat we het halverwege voor gezien moesten houden. Doordat onze contacten in het hostel allemaal auto's en scooters hadden gehuurd, hebben we lekker mee kunnen liften en zo dus veel van het eiland kunnen zien. De avonden werden gevuld met lekkere drankjes (absoluut favoriet was verse kokosnootmelk met Absolut Vanilla vodka!!), kampvuurtjes op het strand, BBQ's, massages door onze kiwi vrienden

Wink
en zelfs een heuse pubcrawl langs de lokale discotheken. Al met al een ontzettend heerlijk tropische week in dit paradijs op aard!!

Na onze laatste vlucht met het fantastische Air New Zealand kwamen we aan in Los Angeles, waar we eigenlijk nog niet zo goed wisten hoe we naar San Fransisco moesten komen. Na wat heen en weer gecross in bus en taxi zaten we op de terminal van Greyhound in downtown L.A., waar we een uur of 8 moesten overbruggen. Om een lang verhaal kort te maken: het was niet zo heel prettig daar en we waren dan ook blij toen we uren later na heel wat ruzies en gehassle weg konden daar...

Sealed

De vervelende gevoelens verdwenen in San Fransisco gelukkig meteen als sneeuw voor de zon. Wat een heerlijke stad! Om onze tijd zo efficiënt mogelijk in te delen hebben we gekozen voor een sightseeing bus die ons langs de highlights reed. Verder hebben we zelf door de straten van SF geslenterd en lekker gegeten in China town. Ook Alcatraz hebben we bezocht en waren gelukkig zo slim geweest om al een maand van tevoren tickets te regelen, want het was DRUK... Super indrukwekkend om in het oude cellencomplex rond te lopen, maar echt jammer dat je door meer toeristen onder de voet werd gelopen dan op een gemiddeld dagje Disneyland.

En toen... was daar toch echt het einde van onze fantastische reis samen... Na een slapeloze nacht in het vliegtuig en een zeer emotionele aankomst waren we na vier geweldige maanden weer in Nederland. Erg vreemd en dubbel, maar dat hoort er natuurlijk gewoon bij.

Bij deze willen we graag iedereen bedanken die ons de afgelopen maanden via deze site, maar zeker ook via email/sms//bellen heeft gevolgd. We hopen dat jullie een beetje mee hebben kunnen genieten van onze geweldige ervaringen!

Laughing

Voor de laatste keer een hele dikke kus,

Myrte & Kim

Mojo

Zucht...Punt
;-)

Linny

supermooi om jullie laatste prachtige verhaal te lezen, toch ben ik wel blij dat jullie weer terug zijn!

dikke kus

Almsie

Wouw chica´s!

Toch leuk om een laatste afrondend geheel te lezen. Thanks voor alle mooie verhalen en foto´s!
En zoals linny al zegt, ben ik erg blij dat jullie weer (heelhuids) terug zijn

Hele dikke kus

Erika

Thank you for taking the time to write all your amazing stories girls! You are fantastic! I do hope that your stay in NL will not be too long so that you start writing some more adventures ;-).

dorien

welkom thuis meiden. Heb jullie niet op de voet gevolgd, maar t was leuk om de verhalen te lezen.
Myrte, ik wacht nog altijd op de centen van justitie...kan je nagaan. Zodra ik de buit binnen heb, zoek ik contact en drinken we er ééntje.
Groet en take it easy.